De folder en de presentatie worden beoordeeld door jullie docent en klasgenoten.
Per groepje wordt er beoordeeld. Het hoogste en het laagste cijfer vallen weg. De overige cijfers worden gemiddeld.
Dit cijfer wordt weer gemiddeld met het cijfer van de docent.
Aan de hand van onderstaand beoordelingsformulier zal de folder en de presentatie worden beoordeeld. In totaal kun je 100 punten halen.
ONDERDELEN
UITSTEKEND
RUIM VOLDOENDE
MOET BETER
Lay out van brochure
De vormgeving is perfect. De verhouding tussen tekst en beeld is goed verdeeld.
[10 punten]
Ziet er aardig uit, maar sommige delen hebben geen plaatjes; andere weer te veel. Of de plaatjes passen niet goed bij de tekst.
[5 punten]
Er staan te weinig / te veel plaatjes in. De plaatjes voegen niks toe aan het tekst.
[0 punten]
Indeling
Duidelijke indeling van alinea’s met gebruik van kopjes.
[10 punten]
Af en toe gebruik van alinea’s of kopjes.
[5 punten]
Geen gebruik van alinea’s. Geen gebruik van kopjes.
[0 punten]
Inhoud van de brochure
Uit de brochure blijkt dat je hebt begrepen waar het om gaat en voldoende informatie hebt opgezocht over de afwijking en behandeling.
[20 punten]
De brochure is niet overal (even) duidelijk. De informatie is soms moeilijk te volgen.
[10 punten]
De brochure was niet duidelijk,verwarrend en het ontbrak aan voldoende informatie
[0 punten]
Spelling en grammatica
Geen spelfouten en de zinnen en alinea's kloppen. Punten, komma's, hoofdletters, het klopte allemaal.
[10 punten]
Sommige woorden zijn verkeerd gespeld of verkeerd gebruikt. Ook kloppen hier en daar de zinnen niet.
[5 punten]
Veel spellingsfouten en slecht lopende zinnen.
[0 punten]
Taalgebruik
De brochure is geschreven voor de juiste doelgroep, de patiënt. Daarbij is gebruik gemaakt van eigen woorden.
[10 punten]
Sommige zinnen zijn letterlijk overgenomen. Enkele zinnen uit de folder zijn te moeilijk of te makkelijk geschreven voor de doelgroep.
[5 punten]
In de brochure is geen rekening gehouden met de doelgroep. Schrijfstijl is te moeilijk of te makkelijk voor de doelgroep.
[0 punten]
Samenwerking
De taken waren heel goed verdeeld.
[10 punten]
De taken konden beter verdeeld zijn. Nu was er een die meer deed dan de andere.
De afspraken over wie wat klaar moest hebben, waren onduidelijk.
Het overleg tussen jullie 3 had beter gekund.
[5 punten]
Onduidelijk was, wie wat zou gaan doen.
Er zijn geen afspraken gemaakt wanneer iets klaar moest zijn.
Overleg was er nauwelijks of jullie konden het maar niets eens worden.
[0 punten]
Bronvermelding
Je bronvermeldingen zijn volledig en accuraat.
[10 punten]
Er zitten een aantal fouten in je bronvermelding of je bent een aantal bronnen vergeten.
[5 punten]
De bronvermelding ontbreekt.
[0 punten]
Presentatie
De presentatie was duidelijk en goed te begrijpen. De presentatie was informatief.
[20 punten]
Hier en daar was de presentatie rommelig. Jullie hadden meer dingen moeten laten zien.
Sommige zaken, die zijn behandeld, waren niet goed genoeg uitgezocht.
[10 punten]
Het leek wel of de presentatie nauwelijks was voorbereid.
Je hebt weinig tot niets gebruikt om te laten zien. Het was verwarrend en moeilijk om te volgen.
[0 punten]